-->

onsdag 3 augusti 2011

Bloggtorka i solskenet

Känner att bloggen måste få blåsas till liv lite. Det har varit kraftig bloggtorka under ett antal månader nu.
Våren och sommaren kom och med det blev utomhusprojekten viktigare än att skriva blogginlägg för egen del.

Men jag läser andras bloggar som aldrig förr på kvällstid och jag lägger pengar på hög för att ha när lägena kommer.

Har iofs även lagt in några nya inlägg på systerbloggen BlogginläggsToppen, som är betydligt enklare att uppdatera nån gång ibland bara.

Jag blir mer och mer frälst på dividend investing/utdelningsinvesteringar och tänker därför försöka hitta blogguppslag inom det området tills i höst när utesäsongen börjar ta slut.

Just nu är det husmålning som står på agendan. Det är nästan lika tråkigt som att se färg torka. Men jag hoppas sen på att slippa måla om på 10-15 år, om jag nu lyckats med förarbetet och målningen i kombination. Delar i och för sig upp målningen under två säsonger, ena halvan nu, och nästa halva nästa år, så jag hälften av det "roliga" kvar...

Nog om målning, eller förresten, skulle ha hittat aktier i något husfärgsföretag som ger utdelningar, så kan man nog tjäna bra med pengar, för de har hutlösa priser ;)

Bäst att ta och lägga sig nu så att jag orkar med ännu en dag i solen med målning.

Men först ett till utdelningsinlägg innan sömnen tar över min hjärna, denna gång av Dividend Monk - "How to Build a $150,000 Portfolio by Age 30".

See ya till hösten igen!

2 kommentarer:

  1. behöver snabba pengar dreit nätet? prova här.

    123pengar.se finns här för att erbjuda dig lån så fort som möjligt och kan i många fall kan erbjuda dig pengar direkt in på ditt bankkonto inom en timme.

    Vi arbetar med särskilt utvalda långivare för att erbjuda dig de lån du behöver, inklusive kort- och långtidslån, kontantlån och andra former av obundna kreditlån.

    När vi har bearbetat all din information kommer vi att kunna svara dig direkt om vilka lån som finns tillgängliga för dig och hjälpa dig igenom kommande steg för att göra det möjligt för dig att få pengarna direkt. kreditlån

    SvaraRadera